Klantenservice

Neem contact met ons op!

Vragen over onze dienstverlening, zoals reserveringen, abonnementen of te-laat-geld? Of heb je een vraag over je inschrijving voor een les of cursus? Onze klantenservice helpt je graag!

Welkom op onze nieuwe website. Heb je vragen over adreswijzigingen, betalen van je bibliotheeklidmaatschap, boetes,  openingstijden of Mijn BplusC? We zijn telefonisch bereikbaar (0900 23 23 000) tijdens openingstijden van de bibliotheek of mail naar klantenservice@BplusC.nl. Houd voor het gemak alvast je pas bij de hand. 

Bij de klantenservice kunnen we je o.a. helpen met vragen over

  • leengeschiedenis
  • adreswijzigingen
  • boetes, reserveren, verlengen
  • restitutieverzoeken
  • facturen, automatische incasso en aanmaningen

Voor vragen over cursussen kun je van maandag t/m vrijdag van 10.00 uur tot 16.00 uur terecht. Mail je vragen naar cursus@BplusC.nl of bel 0900 23 23 000 (geen extra kosten).

  • inschrijven en uitschrijven voor les/cursus
  • wijzigen van een cursus
  • meer informatie over tarieven en lesvormen
  • roosterwijzigingen

Bij ziekte van een docent bellen/mailen wij cursisten en leerlingen.

Waarom is mijn bibliotheekpas geblokkeerd?
Lukt het niet een reservering te maken, je boeken te verlengen of een e-book te lenen? Dan kan het zijn dat je bibliotheekpas geblokkeerd is wegens een openstaand bedrag (i.v.m. een boete of reserveringskosten). Een pas wordt geblokkeerd vanaf € 5,- of als een bedrag langer dan twee maanden open staat. Je kunt bij de klantenservice betalen (pinnen of cash) of via de betaalautomaat. Zodra het bedrag is voldaan, kun je de pas direct weer gebruiken. Heb je nog vragen of hulp nodig? Neem gerust contact op met onze klantenservice via 0900 23 23 000, klantenservice@BplusC.nl of kom langs in de bibliotheek. 

Waar is Mijn BplusC gebleven?
Je kunt via de website niet meer inloggen in de Mijn BplusC-omgeving. We gaan op termijn een uitgebreidere Mijn omgeving lanceren, waarin niet alleen bibliotheekgegevens, maar ook informatie voor leerlingen/cursisten terug te vinden zijn. 

Hoe moet het met reserveren, verlengen en mijn leenhistorie?
Wil je je gegevens inzien? Boeken reserveren, gekoppelde (kinder)passen bekijken of een boek in de catalogus zoeken? Dat kan allemaal via onze BplusC Bibliotheek-app. Ook kun je je – via het aanzetten van de optie pushberichten – aanmelden voor het automatisch ontvangen van berichten over reserveringen en het aflopen van de uitleentermijn! Nooit meer te laat boeken inleveren dus. De app is beschikbaar voor Android, iOS en Windows Phone in de appstores. 

Boeken reserveren kan ook nog steeds via de website, via een pop-upscherm. Hierin vul je je pasnummer en wachtwoord in, kiest voorkeurslocatie om het item af te halen en rondt de reservering af. Alle reserveringen en de status daarvan kun je vervolgens bekijken in de app.

Leengeschiedenis
Wat niet terug te zien is via de app is je leengeschiedenis. Wil je toch graag een overzicht van je leengeschiedenis? Dat kan door een mail te sturen aan leengeschiedenis@BplusC.nl. Vergeet naam en pasnummer niet te vermelden. Je ontvangt dan via mail je leengeschiedenis in een pdf-document.

Heb je suggesties, vragen of verbeterpunten voor de website? Die kun je uiteraard aan ons doorgeven. Mail naar website@BplusC.nl