Over betalen, verlengen, reserveren

Abonnement betalen
Betaal je via automatische incasso? Dan ontvang je eenmalig twee extra maanden lidmaatschap gratis.
Vijf dagen voor het verstrijken van de ingangsdatum van een nieuwe abonnementsperiode wordt de automatische incasso geïnd. Je kunt ook betalen via internetbankieren, vermeld bij betaling dan het betalingskenmerk. Een volledig overzicht van onze uitleenvoorwaarden vind je in het uitleenreglement.

BplusC bibliotheek app
Gebruik de BplusC bibliotheek app om onder andere makkelijk boeken te reserveren of te verlengen. 
Je kunt via de website niet meer inloggen in de Mijn BplusC omgeving. We gaan op termijn een uitgebreidere Mijn omgeving lanceren, waarin niet alleen bibliotheekgegevens, maar ook informatie voor leerlingen/cursisten terug te vinden zijn. 

Hoe moet het met reserveren, verlengen en mijn leenhistorie?
Wil je je gegevens inzien? Boeken reserveren, gekoppelde (kinder)passen bekijken of een boek in de catalogus zoeken? Dat kan allemaal via onze BplusC Bibliotheek-app. Ook kun je je – via het aanzetten van de optie pushberichten – aanmelden voor het automatisch ontvangen van berichten over reserveringen en het aflopen van de uitleentermijn! Nooit meer te laat boeken inleveren dus. De app is beschikbaar voor Android, iOS en Windows Phone in de appstores. 

Reserveren via de website
Boeken reserveren kan ook nog steeds via de website, via een pop-upscherm. Hier vul je je pasnummer en wachtwoord in (dat is je geboortedag en -maand, bijv. 1 januari wordt 0101), kies je voorkeurslocatie om het item af te halen en rondt de reservering af. Alle reserveringen en de status daarvan kun je vervolgens bekijken in de app.

Lukt het niet een reservering te maken? Dan kan het zijn dat je bibliotheekpas geblokkeerd is wegens een openstaand bedrag (i.v.m. een boete of reserveringskosten). Een pas wordt geblokkeerd vanaf € 5,- of als een bedrag langer dan twee maanden open staat. Je kunt bij de klantenservice betalen (pinnen of cash) of via de betaalautomaat. Zodra het bedrag is voldaan, kun je de pas direct weer gebruiken. Neem voor meer informatie contact op met onze klantenservice via 0900 23 23 000 of klantenservice@BplusC.nl

Leengeschiedenis
Wat niet terug te zien is via de app is je leengeschiedenis. Wil je toch graag een overzicht van je leengeschiedenis? Dat kan door een mail te sturen aan leengeschiedenis@BplusC.nl. Vergeet naam en pasnummer niet te vermelden. Je ontvangt dan via mail je leengeschiedenis in een excel-document.

Verlengen
Je kunt materialen verlengen via onze app, de selfservicebalie of telefonisch (0900 23 23 000) tijdens openingsuren van de bibliotheek. Aantal verlengingen: 2. Toptitel-boeken zijn niet te verlengen.

Reserveren/boeken aanvragen
Materialen reserveren kan via onze app of aan de balie in een van onze bibliotheken.
Kosten € 1,00. Toptitel-boeken zijn niet te reserveren. 
Je hebt 10 dagen de tijd om een reservering op te halen.

Landelijk zoeken en aanvragen via Bibliotheek.nl
Openbare bibliotheken uit Zuid-Holland: € 1,00
Openbare bibliotheken, overige provincies, bibliotheken, universiteiten en hogescholen: € 5,00

Het te betalen bedrag komt op je lenerspas te staan.
Deze kosten zijn terug te zien in het betaaloverzicht van je eigen profiel in de app.
Bij annulering van een reservering kan dit niet teruggeboekt worden en moet je dit bedrag betalen.

Boetes en reserveringskosten betalen
Let op: je bibliotheekpas wordt geblokkeerd als je meer dan € 5,- (aan boetes of reserveringskosten) hebt openstaan of als een openstaand bedrag langer dan twee maanden op je pas staat. Je kunt dit bij de klantenservice betalen (pinnen of cash) of via de betaalautomaat. Zodra het bedrag is voldaan, kun je de pas direct weer gebruiken. Heb je nog vragen of hulp nodig? Neem gerust contact op met onze klantenservice via 0900 23 23 000, klantenservice@BplusC.nl of kom langs in de bibliotheek.