Vragen over de bibliotheek

Openingstijden, lenen, locaties, prijzen, bibliotheekpas en gastlenen

  • Wat zijn de openingstijden? 

    De openingstijden van alle locaties zijn hier te vinden. 

  • Is de bibliotheek open op feestdagen en tijdens vakanties? 

    Hier vind je alle vakantie- en sluitingsdagen van het schooljaar 2021-2022. 

  • Kan ik mijn bibliotheekpasje op alle locaties gebruiken? 

    Met je bibliotheekpas kun je op alle locaties boeken lenen. 
     
  • Kan ik mijn boeken inleveren op een andere locatie dan waar ik ze geleend heb?

    Ja. Je kunt op alle locaties je boeken weer inleveren. Do locatie waar je je boek gehaald hebt, hoeft dus niet dezelfde bibliotheek te zijn als waar je ze weer inlevert. Let op: verrekijkers en telescopen moet je wel op dezelfde locatie inleveren. 

  • Hoe duur is een bibliotheek abonnement?

    Hier vind je alles over de tarieven en het afsluiten van een abonnement. Word via deze pagina lid! 

  • Hoe veel boeken mag ik lenen en hoe lang? 

    Tot 18 jaar: 8 boeken (incl. extern geleende materialen) Vanaf 18 jaar: 12 items (incl. extern geleende materialen). Hier vind je de uitleentermijnen. 

  • Kan ik boeken reserveren? 

    Materialen reserveren kan via onze app, de website of aan de balie in een van onze bibliotheken. 
    Kosten € 1,00. Toptitel-boeken zijn niet te reserveren. Je hebt 10 dagen de tijd om een reservering op te halen. 

  • Waarom is mijn bibliotheekpas geblokkeerd?

    Lukt het niet een reservering te maken, je boeken te verlengen of een e-book te lenen? Dan kan het zijn dat je bibliotheekpas geblokkeerd is wegens een openstaand bedrag (i.v.m. een boete of reserveringskosten). Je bibliotheekpas wordt geblokkeerd als je meer dan € 10,- (aan boetes of reserveringskosten) hebt openstaan of als een openstaand bedrag langer dan twee maanden op je pas staat. Je kunt dit betalen via de betaalautomaat. Zodra het bedrag is voldaan, kun je de pas direct weer gebruiken. Heb je nog vragen of hulp nodig? Neem gerust contact op met onze klantenservice. 

  • Ik heb mijn bibliotheekpas niet bij me, kan ik boeken lenen? 

    Het is helaas niet mogelijk om boeken te lenen zonder bibliotheekpas. Wanneer je je pas kwijt bent, is het mogelijk om een duplicaatpas aan te schaffen bij de klantenservicebalie. Deze kost €4,50.  

  • Hoe kan ik boeken reserveren en verlengen? 

    Wil je je gegevens inzien? Boeken reserveren, gekoppelde (kinder)passen bekijken of een boek in de catalogus zoeken? Dat kan allemaal via onze BplusC Bibliotheek-app. Ook kun je je – via het aanzetten van de optie pushberichten – aanmelden voor het automatisch ontvangen van berichten over reserveringen en het aflopen van de uitleentermijn! Dit is dus een handig hulpmiddel. De app is beschikbaar voor Android, iOS en Windows Phone in de appstores.  

  • Waar kan ik mijn leengeschiedenis terugzien? 

    Je kunt dit terugzien door een mail te sturen aan leengeschiedenis@BplusC.nl. Vergeet je naam en pasnummer niet te vermelden. Je ontvangt dan via mail je leengeschiedenis in een pdf-document. 

  • Kan ik boeken van mijzelf inleveren bij de bibliotheek? 

    Wij waarderen het dat mensen zelf boeken willen doneren. Maar we nemen geen boeken aan. We hebben namelijk al genoeg! 

  • Wat is gastlenen en hoe werkt het?

    Lees in dit document alle veelgestelde vragen over gastlenen. 

  • Kan ik korting krijgen op mijn bibliotheek abonnement?

    Wij zijn aangehaakt bij het Volwassenenfonds. En dat betekent dat mensen die geen geld hebben voor sport of een culturele hobby met de support van het Volwassenenfonds bij ons terecht kunnen. Het Volwassenenfonds betaalt de contributie en de deelnemer gaat aan de slag met een activiteit naar keuze. Lees hier meer.