Hulp bij onze website & apps

Zoek je hulp bij het gebruik van onze website of één van onze apps? Vind hier je antwoord.


Overstap één account voor alle bibliotheekdiensten

Wat houdt de overstap naar één inlogsysteem in?

Registreren en inloggen bij de Bibliotheek is vanaf nu nóg gemakkelijker. Je hebt nog maar één inlogaccount nodig voor alle bibliotheekdiensten. Dat maakt inloggen niet alleen gemakkelijker, maar ook veiliger. 

Wat moet ik doen?

Het enige wat je hoeft te doen is opnieuw inloggen via www.bplusc.nl (Mijn Bibliotheek). Gebruik je pasnummer als gebruikersnaam en het wachtwoord dat je altijd gebruikt om in te loggen. Je kunt nu dus met jouw account inloggen voor álle bibliotheekdiensten.

Wachtwoord vergeten?

Jouw wachtwoord kan alleen door jou gewijzigd worden. Ben klik je op 'Mijn Bibliotheek' en daarna op 'Wachtwoord vergeten'. Jouw gebruikersnaam is waarschijnlijk jouw lenersnummer, mits je deze niet gewijzigd hebt. Weet je deze niet zeker, dan kan de klantenservice deze voor jou opzoeken, of je kan hem zelf opvragen via 'Gebruikersnaam vergeten'.

Je ontvangt daarna een mail vanuit de Koninklijke Bibliotheek (afzender: noreply@kb.nl) met daarin een link om een nieuw wachtwoord aan te maken. Ontvang je geen mail? Controleer dan je spam en/of ongewenste mailbox.

Gebruikersnaam vergeten?

Jouw gebruikersnaam is vanaf 7 juni 2024 jouw lenersnummer (gelijk aan het nummer op je bibliotheekpas). Het wachtwoord is nog steeds het wachtwoord wat je bij BplusC hebt ingesteld. Standaard is dit je geboortedag + geboortemaand, bv. 1 januari wordt 0101.

Als jij jouw gebruikersnaam vergeten bent kan je op 'Gebruikersnaam vergeten' klikken in het inlogscherm van 'Mijn Bibliotheek'. Ook de klantenservice kan op jouw verzoek je gebruikersnaam opzoeken.

Wanneer je ingelogd bent kan jij jouw gebruikersnaam en/of wachtwoord zelf wijzigen, via 'Wijzig mijn inloggegevens'.

Hoe wijzig ik mijn inloggegevens?

Wanneer je ingelogd bent in 'Mijn Bibliotheek' kan jij jouw gebruikersnaam en wachtwoord zelf wijzigen.

  1. Log in via 'Mijn Bibliotheek' op www.bplusc.nl, je vind dit helemaal bovenaan de website, iets rechts.
  2. Na inloggen vind je een menu aan de linkerzijde van de webpagina.
  3. Klik op de oranje gekleurde vetgedrukte tekst: 'Persoonlijke gegevens +'. 
  4. Klik op 'Wijzig mijn inloggegevens'.  Je wordt nu naar een nieuwe pagina geleid. Hier kan je jouw inloggegevens wijzigen. 
  5. Heb je de gegevens aangepast, dan zijn die wijzigingen gelijk actief bij alle bibliotheekdiensten*.

 *alle bibliotheekdiensten die hieronder vallen vindt je in de vraag hieronder. 

Waar kan ik nu allemaal inloggen met mijn account?

Met het Landelijke Inlogsysteem wat op 7 juni 2024 is ingevoerd kan jij met jouw account inloggen bij de volgende bibliotheekdiensten:  

  1. BplusC Leiden
  2. Online Bibliotheek
  3. WorldCat
  4. Theorie.nl
  5. Soofos
  6. Goodhabitz
  7. Yoleo
  8. Bereslim
  9. Junior Einstein
  10. Uittrekselbank
  11. Literom

Wist jij dat wij ook een hele handige BplusC app hebben? Onderaan deze pagina vind je daarover meer informatie.

Ik ben geblokkeerd na een aantal (foutieve) inlogpogingen, wat nu?

Na 15 minuten kan je het opnieuw proberen. In de tussentijd kan de klantenservice jouw gebruikersnaam voor je opzoeken. Je kan ook zelf een nieuw wachtwoord en/of jouw gebruikersnaam opvragen via 'Mijn Bibliotheek'

Ik wil mijn gebruikersnaam wijzigen, maar ik krijg steeds een foutmelding

Jouw gebruikersnaam moet uniek zijn. Bestaat de gebruikersnaam al? Dan kan je deze niet gebruiken. Je kan een andere gebruikersnaam proberen of bijvoorbeeld een getal toevoegen. 

Ik ben gastlener bij BplusC

Ben je een gastlener bij ons? Dan kun je inloggen op 'Mijn Bibliotheek' zodra jouw thuisbibliotheek is overgestapt op het Landelijke inlogsysteem. Je krijgt bericht van jouw thuisbibliotheek wanneer zij zijn overgestapt.

Kom daarna langs in één van onze bibliotheken om 'Mijn Bibliotheek' van BplusC te activeren of neem contact op met de Klantenservice. Voor meer informatie over de status van de overgang neem contact op met jouw thuisbibliotheek.

Waar vind ik hulp als het niet lukt?

Als je er met bovenstaande uitleg niet uitkomt, kan je ook de toelichting van de Koninklijke Bibliotheek bekijken via www.bibliotheek.nl/hulp-bij-inloggen.

Uiteraard kan je ook contact opnemen met BplusC via klantenservice@bplusc.nl of bel ons op werkdagen tussen 10.00 uur en 17.00 uur op 0900 - 23 23 000. We helpen je graag.


Zoeken op de website

Zoeken en bladeren in de collectie

Zoeken in onze collectie doe je hier!

Zoeken en bladeren in onze agenda

Bekijk hier onze complete agenda met dagelijkse activiteiten, voorleesmomenten en evenementen!


Mijn Bibliotheek

Hoe log ik in?

Rechtsboven op onze website vind je een knop 'Mijn Bibliotheek' of helemaal onderaan onze website onder 'Mijn BplusC'. 

Waar kan ik zien wat ik heb geleend?

Links in het menu vind je 'Uitleningen en verlengen'. Klik hierop en vind alle actuele materialen die op je pas staan. 

Waar kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?

Links in het menu vind je 'Persoonlijke gegevens'. Hier zie je alle gegevens die bij ons bekend zijn. Wil je iets wijzigen? Klik op 'wijzig gegevens'. Gegevens die niet te wijzigen zijn kun je aan ons mailen via klantenservice@bplusc.nl


BplusC-app

Wat kan ik met de BplusC-app?

Download onze app! Te vinden in jouw appstore Boeken reserveren, verlengen en opzoeken op je tablet of telefoon? Een mobiele melding ontvangen wanneer je boek bijna ingeleverd moet worden? Dat kan met de BplusC Bibliotheek-app! 

Met de app kun je: 

  • boeken zoeken op auteur, titel en ISBN 
  • boeken reserveren, verlengen en annuleren 
  • een verlanglijstje maken met jouw favoriete boeken 
  • een melding aanzetten wanneer jouw boek klaar ligt of de reservering verlengd moet worden  
  • de bibliotheekpas van je kinderen koppelen 
  • alle locaties van BplusC bibliotheken bekijken 
  • contact opnemen met jouw bibliotheek vanuit de app  
  • de website van BplusC bezoeken  

Hoe installeer ik de BplusC-app?

Hoe installeer ik de app? 

  • Download de app in jouw appstore voor Android, iOS of Windows Phone 
  • Log in met je lenersnummer (gebruik het nummer op je pasje dat niet met NL begint) en wachtwoord (dat is je geboortedag en -maand, bijv. 1 januari wordt 0101) 
  • Vul je gegevens aan en stel je gewenste meldingen in 


Geen antwoord op je vraag gevonden?

Neem contact met ons op