Digisterker

Handig en veilig informatie vinden van de digitale overheid

In deze cursus leer je stap voor stap hoe je handig en veilig informatie kunt vinden en hoe je digitaal iets bij de overheid regelt.

Aangifte doen bij de Belastingdienst. Een verhuizing doorgeven aan de gemeente. Huurtoeslag aanvragen. Allemaal zaken die je steeds meer via internet regelt. Vaak is hiervoor ook een DigiD nodig. Dit kan lastig zijn, vooral als je niet zo handig bent met een computer en met internet.

Volg de cursus Digisterker - werken met de e-overheid, hierin leer je stap voor stap om steeds meer via internet zelf te regelen.

Hoe kun je informatie vinden bij de overheid? Maar ook, hoe kun je iets aanvragen, bijvoorbeeld een paspoort bij de gemeente, of zorgtoeslag bij de Belastingdienst. Ook MijnOverheid en de Berichtenbox komen aan bod.

De cursus bestaat meestal uit 3 bijeenkomsten. Onze gecertificeerde docenten leggen de verschillende onderwerpen uit. Bij de start van de cursus ontvang je een werkboek. Deze cursus is gratis.

Digisterker werkt onder andere samen met de Belastingdienst, UWV, SVB, Logius, de Koninklijke Bibliotheek en de Vereniging van Openbare Bibliotheken.