ToekomstTaal


Met ToekomstTaal leren de kinderen om projecten of problemen op te delen in kleinere stukken en deze te vertalen naar begrijpelijke en uitvoerbare stappen. We gebruiken visuele modellen (denkbeelden) om ze te helpen hun gedachten te structureren.


Door denkprocessen in beeld te brengen, kunnen de kinderen het samen bespreken, vragen stellen, antwoorden verzinnen en elkaar aanvullen. ToekomstTaal is een manier om te communiceren over projecten en oplossingen.

We gebruiken met ToekomstTaal altijd een boek als uitgangspunt.

* Voor de lessen van groep 1 en 2 gebruiken we Kleine muis zoekt een huis van Petr Horácek. 

* Voor de lessen van groep 3 en 4 gebruiken we De grote bomenrover van Oliver Jeffers.

* Voor de lessen van groep 5 en 6 gebruiken we Het Ministerie van Oplossingen van Sanne Rooseboom. 

* Voor de lessen van groep 7 en 8 gebruiken we Katvis van Tjibbe Veldkamp. 

De verhaallijn en thema’s in het boek zijn leidend voor de opdrachten die de kinderen in groepjes uitvoeren. Muis komt samen met zijn vriendjes allerlei problemen tegen die opgelost moeten worden.

Categoriseren, samenwerken en communiceren zijn belangrijke vaardigheden waarmee de kinderen met ToekomstTaal aan de slag gaan. Deze lessenserie is ontwikkeld i.s.m. Technolab Leiden.

Maak het mee!

Schrijf je vandaag nog in voor de activiteit "{{ name }}"

Activiteitscode:{{code}}
Activiteitnaam:{{name}}
School:{{school}}
{{ errors.first('SignupClass') }}
Opmerking/periode
Activiteit kan plaatsvinden op
Voorkeur (indien van toepassing)
  •  
    {{ daypart }}
    Och Mid
  • {{ option.name }}
Om je aanvraag definitief te verzenden ga je naar je winkelmandje