Programmeren met robot Cubetto


Bedenk avontuurlijke verhalen met hulp van robot Cubetto! De kinderen volgen hun eigen weg door een prentenboek.


Na elk hoofdstuk kiezen ze hoe het verhaal verdergaat. Op de speelmat liggen plaatjes (pictogrammen), een voor elk hoofdstuk. De kinderen bepalen de route naar het volgende hoofdstuk door de felgekleurde blokken (bijv. rood is rechtdoor, blauw is linksaf) in de juiste volgorde te plaatsen.  Cubetto voert de stappen uit en volgt de route die de kinderen hebben uitgezet. Elke keer kun je een nieuwe route én dus een nieuw verhaal bedenken.

De vriendelijke houten robot Cubetto is geschikt om kinderen spelenderwijs te laten kennismaken met de beginselen van programmeren. De kinderen geven Cubetto de opdracht om van het ene plaatje naar het andere plaatje te rijden. Welke weg kun je dan nemen? Welke blokjes passen daarbij? Hoe ziet de route eruit?

Cubetto maakt programmeren tastbaar. De kinderen ontdekken dat veel apparaten en speelgoed een soort computer zijn en verschillende manieren om die te bedienen. Zo leren ze op speelse wijze programmeerlogica. Het zoeken naar het volgende hoofdstuk is een ‘probleem’ dat door het nemen van een aantal kleine, logische stappen kan worden opgelost. Cubetto laat direct zien of de gekozen route klopt.

Maak het mee!

Schrijf je vandaag nog in voor de activiteit "{{ name }}"

Activiteitscode:{{code}}
Activiteitnaam:{{name}}
School:{{school}}
{{ errors.first('SignupClass') }}
Opmerking/periode
Activiteit kan plaatsvinden op
Voorkeur (indien van toepassing)
  •  
    {{ daypart }}
    Och Mid
  • {{ option.name }}
Om je aanvraag definitief te verzenden ga je naar je winkelmandje