Er zijn geen resultaten gevonden die voldoen aan uw zoekopdracht. Probeer het a.u.b. opnieuw.
De nieuwe jeugdhoek en de huiskamer zijn inmiddels volop in gebruik. In de jeugdhoek strijken veel ouders en kinderen neer, die gezamenlijk een boek gaan lezen of op zoek zijn naar nieuwe verhalen.
In de woonkamer zien we verschillende doelgroepen aan het werk of aan de studie, Taalmaatjes in gesprek, klanten snuffelend tussen de nieuwe boeken en een enkeling die de piano durft te bespelen.
Veel klanten zijn verrast en reageren enthousiast, maar er zijn ook klanten die hebben laten weten hun vertrouwde plek kwijt te zijn of bang te zijn geen rust meer te kunnen vinden in de bibliotheek. Dat hoort bij het proces van vernieuwing en hun opmerkingen nemen we dan ook zeker mee in het proces.
Nu in grote lijnen deze ruimtes zijn ingericht, waar de komende maanden zeker nog aan geschaafd zal worden, presenteer ik de nieuwe (herziene) Bibliotheekvernieuwing Top 5:
1. Entree - prikkelend en inspirerend direct bij binnenkomst
2. Signing - duidelijk route voor iedereen
3. Presentatie collectie - hoe kunnen we de klant verleiden?
4. Presentatie BplusC breed - hoe kunnen we onszelf presenteren aan de klant?
5. Leidse collectie - Impuls geven door:
Tot slot: Wat al langer in de planning staat, maar nu echt gaat gebeuren, is plaatsing van de nieuwe balie op 26 en 27 september.
Daarnaast worden ook de werkbladen (werkplekken met stopcontact) deze maand nog of anders begin oktober opgeleverd. Het Circulair warenhuis is druk bezig resthout te bewerken en verwerken tot mooie nieuwe tafelbladen. Op het moment dat de werkbladen geplaatst zijn, zullen we duidelijker gaan communiceren welke zones in de bibliotheek waarvoor dienen. We streven naar 3 zones die overgaan van reuring, naar rust naar stilte. Vandaar ook dat de signing opgenomen is in de top 5. Het is van belang dat de klant zijn route goed kan vinden en een plek kan vinden waar hij/zij naar opzoek is op dat moment.