Website Story

De nieuwe website staat alweer vier maanden live en de eerste hobbels zijn genomen. Via onze Google Analytics-statistieken hebben we kunnen constateren dat de website in de maand april 32.813 keer is bezocht: een stijging van 34,5% ten opzichte van 2018. 

We hopen dat we deze stijgende lijn vasthouden! Ook zien we een lichte stijging in het aantal bezoeken vanuit onze social media-kanalen. En… wist je dat BplusC online vindbaar is op zo’n 2.200 zoekwoorden?

Maandelijks ontvangen we rapporten van onze Google Analytics- resultaten. Hieronder de meest opvallende resultaten voor mei 2019.

Top-3 online doelen

  • Cursussen voor kinderen
  • Agenda
  • Taalhuis

Cursussen voor kinderen

De pagina's voor cursussen op onze website zijn de afgelopen maand ruim 16.700 keer bezocht. Dit is een mooie stijging ten opzichte van vorige maand, toen waren het er namelijk iets meer dan 13.200, dat is een stijging van 26,5%.

Dit is terug te zien en onder te verdelen in onderstaande resultaten:

De pagina's van de Muziekschool zijn de afgelopen maand ruim 3.480 keer bezocht, in april was dit nog 2.571 keer. In mei 2019 zijn de pagina's voor Kunst en Beeld ruim 2.300 keer bezocht tegenover 1.798 bezoeken in april. Daarnaast zijn de pagina's voor de Dans en Theaterschool de afgelopen maand ruim 1.350 keer bezocht, in april 885 keer.

De cursussen komen duidelijk naar voren in de Google-advertenties. Wat daarnaast opvalt, is dat we goed scoren op het gebied van de organische zoekresultaten, maar ook dat de verwijzingen vanuit andere websites erg belangrijk zijn voor het aantal bezoeken aan het cursusaanbod van deze afdelingen.

Top 3 - Best bekeken cursussen van deze afdelingen

  1. Cursus toetsinstrumenten - Piano met 196 bezoeken
  2. Tekenen en schilderen met 194 bezoeken
  3. Cursus Dansoriëntatie Kinderen met 94 bezoeken

Agenda

De agenda is in april 4.461 keer bekeken, in mei 2019 is zijn de pagina's met jullie agenda-items ruim 3.650 keer bekeken. Hier zien we een daling van het aantal bezoekers. Een verklaring hiervoor kan zijn dat er minder activiteiten in de agenda hebben gestaan deze maand.

Top 3 - Best bekeken pagina’s in mei

  1. College Tour Merenwijk op 12 mei met 166 online bezoeken
  2. De pagina over het bloeddrukmeetpunt met 157 online bezoeken
  3. De pagina van het Taalcafé met 114 online bezoeken

Opvallend is dat de College Tour in de Merenwijk vorige maand ook in deze top 3 stond, dit is online een erg succesvol evenement geweest! En dat zagen we gelukkig ook terug aan de goedgevulde zaal!

Taalhuis

De pagina's voor het Taalhuis zijn de afgelopen maand in totaal 665 keer bekeken tegenover in totaal 754 bezoeken in april. Ook hier zien we een lichte daling van het aantal bezoekers. Een verklaring kan zijn dat er minder activiteiten waren georganiseerd in mei.

De drie best bekeken pagina's van het Taalhuis in mei 2019 zijn

  1. Taalles met 155 online bezoeken
  2. De pagina voor oefenen in de bibliotheek is de afgelopen maand 50 keer bekeken
  3. De pagina voor Taalvrijwilligers met 44 online bezoeken

Een eervolle vermelding deze maand voor het Taalcafé op de vierde plaats, deze pagina is 43 keer bekeken.

Cursusseizoen 2019-2020 online

Sinds juni staat het nieuwe cursusseizoen online. Een spannend moment voor de website met aardig wat technische uitdagingen. Gelukkig kunnen we constateren dat deze overgang met minimale haperingen gepaard is gegaan. Er zijn nog een aantal cursussen zonder tekst en/of passend beeld. We werken er hard aan dit zo snel mogelijk te vullen en te updaten met nieuwe teksten en foto’s.

We zijn uiteraard heel benieuwd naar de resultaten van Google Analytics voor juni!
Hierover meer in de volgende Website Story.

Roos Derichs
Projectleider Website