BplusCetera december 2018

Ondernemingsraad

Het is inmiddels algemeen bekend dat de zittingsperiode van de nu zittende ondernemingsraad (or) in haar laatste maand vertoeft.

De periode van drie jaar die nu achter ons ligt, is een roerige periode geweest, waarin we een interim-management hadden en een transitie plaatsvond, waarin belangrijke beslissingen genomen zijn en BplusC in de cloud is gegaan.

In het afgelopen najaar heeft de or verkiezingen uitgeschreven en een oproep aan alle medewerkers gedaan zich kandidaat te stellen voor een nieuwe or, die volgens het nieuwe reglement een zittingsperiode van vier jaar zal hebben. Niet vakbondsleden hadden tot 23 november de gelegenheid en vakbondsleden tot 30 november.

Nu de genoemde data voorbij zijn, kan de or met genoegen vaststellen dat er voldoende aanmeldingen zijn om een nieuwe or van start te doen gaan. Een volledig bezette or is nu mogelijk, en met precies zoveel aanmeldingen als er zetels beschikbaar zijn, zullen er geen verkiezingen gehouden hoeven worden.

De nieuwe or ziet er nu als volgt uit:

Kiesgroep Klantenservice (2 leden):
- Bas van Emmerik (nieuw)
- Nicolien van der Rest (herverkiesbaar)

Kiesgroep Lessen & Cursussen (2 leden)
- Pieter de Mast (herverkiesbaar)
- Wim de Ru (herverkiesbaar)

Kiesgroep Innovatie & Marketing (1 lid)
- Léonie van der Geest (nieuw)

Kiesgroep Vastgoed & Facilitair (1 lid)
- Katja Ouwerkerk (nieuw)

Kiesgroep Programma & Productie en Staf (1 lid)
- Pepijn Uitterhoeve (nieuw)

We zijn heel blij met alle nieuwe or-leden, maar we hebben helaas geen nieuwe aanmeldingen van de afdeling Lessen en Cursussen ontvangen.
Pieter de Mast en Wim de Ru hebben zich opnieuw verkiesbaar gesteld, zodat deze afdeling voorlopig wel vertegenwoordigd is in de nieuwe or, maar dit zal wel onze aandacht moeten blijven houden.

Een presentatie van de nieuwe or vind je op Afas.

Na de kerstvakantie zal de nieuwe or op donderdag 10 januari haar eerste vergadering hebben.

Hartelijke groet,
namens de ondernemingsraad van BplusC,
Wim de Ru, voorzitter.