Er zijn geen resultaten gevonden die voldoen aan uw zoekopdracht. Probeer het a.u.b. opnieuw.
We gaan in deze lessen experimenteren met instrumentjes en ander spelmateriaal, zingen en bewegen. Spelenderwijs ga je je kind ondersteunen in zijn/haar ontwikkeling.
In deze lessen gaan we in op wat de kinderen kunnen. Kunnen ze bijvoorbeeld net lopen of klimmen? Dan zullen we activiteiten en liedjes doen waarbij ze lekker kunnen lopen of klimmen. Ook experimenteren we met verschillende materialen door bijvoorbeeld iets open en dicht te doen, iets zachts voelen en ermee te zwaaien of er doorheen te kijken.
Ook doen we spraak- en blaasspelletjes en spelletjes zoals bij de ouders op de voeten staan en samen bewegen. In de les hebben we ook aandacht voor schud- en slaginstrumentjes met verschillende klanken, sommigen met alleen ritme, anderen met melodie.
Deze les duurt een uur. Halverwege is er een korte pauze, welke onderdeel is van de les. Kinderen (en volwassenen) hebben de gelegenheid om op een vrije manier contact te maken met elkaar. De liedjes krijg je op A5 formaat mee, zodat ze in een klein fotoboekje passen. Op deze manier maak je voor je kindje een eigen liedjesboekje, waar ze vaak jaren lang plezier van hebben.
Samen muziek maken is niet alleen leuk, maar ook goed voor onder meer de sociale en emotionele ontwikkeling, de taal/spraak en de motorische ontwikkeling van het kind. Hoe jonger je begint, hoe beter het is. Onderzoek heeft uitgewezen dat muziek maken met baby’s en jonge kinderen diverse hersenfuncties stimuleert, waaronder de concentratie en intelligentie, het inlevingsvermogen en het vermogen zaken te overzien en te plannen
Maak het mee