Do-In Yoga

Aantal lessen
15
Prijs excl. btw
€ 112,4
Prijs incl. btw
€ 136

U dient eerst in te loggen voordat u items kunt bewaren.

Do-In Yoga

Onze docenten

  • Saskia

    van den Burg, Saskia

    Sinds 1999 beoefen ik diverse vormen van yoga waarvan Do-In Yoga het beste bij mij past. Een veelzijdige, speelse vorm, waarin vele invloeden terug te vinden zijn. De opleiding tot Do-In yoga-docent heb ik gevolgd bij de Do-In School, Den Haag. De Do-In Practitioner Opleiding heb ik in 2013 afgerond en de Do-In Teacher Opleiding in 2015. Door het volgen van themadagen, trainingen en workshops zorg ik voor verdere verdieping. Ik geef inmiddels drie jaar les.

Stel een vraag over deze cursus

Bij BplusC volgt u de beste les en cursus Do-In Yoga.

Do-In yoga bevordert soepelheid, uithoudingsvermogen en kracht. Net als de bloedvaten en het lymfestelsel lopen er meridianen door je lichaam. Zij zorgen ervoor dat de Ki (levensenergie) vervoert wordt. Blokkades in de Ki kunnen allerlei lichamelijk, geestelijke en emotionele ongemakken veroorzaken. Met meditatie en oefeningen uit de Indiase yoga, Martial Arts, T'ai Chi en Zenshiatsu zal de Ki gaan stromen en ervoor zorgen dat ongemakken en spanningen verlicht worden.
Door oefeningen die de lenigheid bevorderen, waaronder de meridiaanstrekkingen, bouw je kracht van binnenuit op en ondersteun je de natuurlijke manier van bewegen vanuit de Hara (buikkracht). Beoefening versterkt het lichaam maar geven ook inzicht in onze emoties en gedachten. Bewust bewegen om de kracht van binnenuit te ervaren en op te bouwen.

Do-In Yoga komt uit Japan en heeft de wortels in China waar de Taoïsten, zoals Lao Tze, de natuur nauwgezet bestudeerden om tot een beter begrip van het menselijk lichaam en de verhoudingen tussen mens, natuur en kosmos te komen. Hieruit ontstaat de vijf elementen leer en de Traditionele Chinese geneeswijze (TCG). Met Do-In Yoga ondersteun je het zelfhelend vermogen van je lichaam en door regelmatige beoefening kun je ongemakken en spanningen beter de baas.

Makkelijk zittende kleding zoals een legging/jogging broek en T-shirt/hemdje is aan te raden en voor de afsluitende Savasana (volledig ontspanning) een warm vest en sokken.
Je kunt op elk moment instromen in de lessen. De lessen kunnen door iedereen van elk niveau gevolgd worden. Er zijn altijd aanpassingen mogelijk indien een houding (nog) te veel uitdaging is. Met aandacht bewegen voor wat jij op dat moment in je hebt.
Zorg dat je geen volle maag hebt voor aanvang van de les. Verder is het raadzaam om na de les een glas water te drinken of een kop kruidenthee. Dit helpt het afvoeren van losgekomen afvalstoffen.