Help Cubetto zijn weg te vinden


Met de houten Cubetto leren jonge kinderen het basisprincipe van programmeren. De robot kan naar voren en naar achter, naar links en naar rechts.


Om de robot in beweging te brengen, geef je deelopdrachten met blokjes waaraan een functie gekoppeld is. Deze functieblokjes hebben verschillende kleuren en vormen, en bepalen welke kant de robot op gaat. Door te kijken naar de vorm en de kleur, kan een kind een eindopdracht in stukjes opdelen en op deze manier de robot programmeren.

Lees een van de bijgevoegde prentenboeken voor en laat daarna de kinderen kennismaken met programmeren met behulp van robot Cubetto. Door de gekleurde blokken in het speelbord te plaatsen, laat je Cubetto de route rijden die jij hebt bepaald. Gebruik daarvoor de speelkaarten van de boeken.

Boeken
Een huis voor Harry – Leo Timmers
Speeltuin – Mies van Hout
Ga je mee? – Charlotte Dematons
Wat nu, Olivier? – Phyllis Root
Bang Mannetje – Mathilde Stein
Wij gaan op berenjacht – Helen Oxenbury

Maak het mee!

Schrijf je vandaag nog in voor de activiteit "{{ name }}"

Activiteitscode:{{code}}
Activiteitnaam:{{name}}
School:{{school}}
{{ errors.first('SignupClass') }}
Opmerking/periode
Activiteit kan plaatsvinden op
  •  
    {{ daypart }}
    Och Mid
  • {{ option.name }}
Om je aanvraag definitief te verzenden ga je naar je winkelmandje