Er zijn geen resultaten gevonden die voldoen aan uw zoekopdracht. Probeer het a.u.b. opnieuw.
Deze cursus Duits is voor mensen die zaken willen doen in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland met oog voor 'business development' en de zakencultuur.
Cultureel-economische uitwisseling met Duitstaligen vraagt niet alleen om taalkennis (het Engels is in Duitstalige landen niet zoals bij ons haast vanzelfsprekend), maar ook om inleving in de zakelijke en politieke cultuur van de doelgroep. Inzicht in de context en gevoeligheid voor gepaste strategieën staan voorop. Onderwerpen zijn vergelijking van het Angelsaksisch en het Rijnlands Model en hoe Duitstalige bedrijven zich presenteren en inspelen op Duitstalige markten.
Leidraad zijn Duistalige edities van Osterwalder & Pignet: 'Business Model Generation' en 'Value Proposition Design', en de beginselen van Hofstede: 'Allemaal andersdenkenden' over risicomanagement
Na een telefonische intake bepalen we samen tijdens de eerste les de focus voor presentatiebeurten van deelnemers, discussie en reflectie op scenario's. Basiskennis Duits is wenselijk, affiniteit met de Duitstalige zakencultuur strekt tot aanbeveling.
Lesmateriaal:
Het lesmateriaal is niet in de lesprijs inbegrepen. Wij adviseren je om met de aanschaf van het lesmateriaal te wachten totdat je van ons bericht hebt ontvangen dat je cursus doorgaat.
This is a hybrid course, i.e. it will be taught simultaneously on site and online.
Dit is een hybride cursus, d.w.z. dat hij tegelijkertijd fysiek en online wordt gegeven.
Maak het mee