Er zijn geen resultaten gevonden die voldoen aan uw zoekopdracht. Probeer het a.u.b. opnieuw.
We gaan in deze lessen experimenteren met instrumentjes en ander spelmateriaal, zingen en bewegen. Spelenderwijs ga je je kind ondersteunen in zijn/haar ontwikkeling.
In deze lessen gaan we verder in op het experimenteren met instrumenten; soms worden ukeleles gebruikt, mondharmonica’s, fluitjes en verschillende percussie instrumenten. Kinderen in deze leeftijdsgroep kunnen naarmate ze ouder worden ritmes leren spelen of bepaalde bewegingen uitvoeren. Ook op cognitief en sociaal gebied kunnen deze kinderen meer aan. Ze krijgen in de lessen uitdaging op een ongedwongen manier.
Deze les duurt een uur. Halverwege is er een korte pauze, welke onderdeel is van de les. Kinderen (en volwassenen) hebben dan de gelegenheid om op een vrije manier contact te maken met elkaar. De liedjes krijg je op A5 formaat mee, zodat ze in een klein fotoboekje passen. Op deze manier maak je voor je kindje een eigen liedjesboekje, waar ze vaak jaren lang plezier van hebben.
Samen muziek maken is niet alleen leuk, maar ook goed voor onder meer de sociale en emotionele ontwikkeling, de taal/spraak en de motorische ontwikkeling van het kind. Hoe jonger je begint, hoe beter het is. Onderzoek heeft uitgewezen dat muziek maken met baby’s en jonge kinderen diverse hersenfuncties stimuleert, waaronder de concentratie en intelligentie, het inlevingsvermogen en het vermogen zaken te overzien en te plannen. Muziek maakt slim!
Maak het mee